lassinpalsta

Tavallisen kansalaisen negatiivisia ajatuksia

Tavallisen kansalaisen negatiivisia ajatuksia.

Aloitetaan vaikka siitä että kun koronkiskonnasta on tehty laillista mihin tarvitaan ihmisiä joilla on luottomerkintä, niitähän tässä tulee pilvin pimein, entisetkin on muuten täysin hoitamatta.

Jos vie tai nostaa käteistä rahaa pankkiin olet epäilty jostain rikoksesta mitä et edes tarkkaan tiedä mikä se on, käytäntö että kaikki kansalaiset on rosvoja tai jotain.

Se on ollut niin kauan ja kun se koskee kaikkia täytyy jo olla tuhansia kiinni jääneitä.

Voisikohan jostain saada selville kuinka moni on "kärähtänyt" ja miten paljon korvauksia on valtiolle tullut, muussa tapauksessahan tämä on vain kansalaisten kyykytys leikki.

Vaikuttaakohan mainoskampanja , missä Suomalainen siellä rosvo , vientikauppaan positiivisesti ?

Olen ajanut kuorma autoja yli 50 vuotta, en saa ajaa tavaroita kun en ole ostanut ammattipätevyyttä, voiko selvempää esimerkkiä olla "suojelumaksu politiikasta" , muitakin tämän tyyppisiä esimerkkejä on paljon.

Julkisuudessa on sanottu aivan suoraan että nopeus kameroita tulee lisää niin paljon että määrätty määrä sakkoja tulee, jos ajavat hiljempaa kameroita hankitaan lisää, toisin sanoen halutaan nopeus rajoitusten ylityksiä että saadaan kansalaisilta rahat pois.

Liikenneturvallisuutta voitaisiin lisätä aivan mainiosti entisellä määrällä sijoittamalla kamerat oikein ( koulut, vaaralliset risteykset j.n.e.) ja ilmoittamalla selvästi että jos et aja tässä alle maksiminopeuden sinut kuvataan.

Voisi ottaa oppia Ruotsista.

Lehti kirjoitusten mukaan tuomarit ja asianajajat on ollut huolissaan siitä että sakoissa tai liikennevirhemaksuissa, mikä nimitys niille tuleekaan, laillisuus periaatetta ollaan muuttamassa verotuksen malliin niin että syyttömyyttään pääsee todistamaan vasta rangaistuksen jälkeen.

Melkoinen muutos oikeuskäytäntöön.

Alan pikkuhiljaa ymmärtää Suomesta pois loikkineita, täällä kansalaiset ei ole yhtään mitään, tulevaisuuskaan ei kovin hyvälle näytä.

Holhous ja seuranta on tarkkaa, seuraavaksi sitten määritellään miten kauan kukin saa elää, suunta on aivan selvä, päivystyksiä lopetetaan, oikein hyvin toimivia sairaaloita lakkautetaan, pannaan sairaalat ja hoitopaikat niin etäälle toisistaan että varmasti kuolee välille, varmaan lisäksi joku valopää keksii lainsäädännön että ambulansseihin on laitettava nopeudenrajoittimet.

Valinnan vapautta se on sekin kun saa valita millä reitillä henkensä menettää.

Taannoin kohun aiheuttamasta juhlarahan kuvasta minulle tuli mieleen vanhusten hoidon tulevaisuus Suomessa.

Yhteiskunnan sivistyksen tason näkee siitä miten he hoitavat vanhuksensa.

Poliittisella kentällä on huutava puute puolueesta joka välittäisi ihmisestä, onko se sininen tai punainen ja jos sellainen tulee pystyykö se tekemään mitään näiden olemassa olevien puolueiden puristuksessa on sitten jo toinen juttu.

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

2Suosittele

2 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (5 kommenttia)

Käyttäjän IlkkaNielsen kuva
Ilkka Nielsen

Miksi juuri sinun tulisi saada erivapaus toimia kuljettajana ammattiliikenteessä, kun kaikki siellä toimivat kuljettajat hoitavat amm.pät-koulutuksensa asianmukaisesti. Sillä 50:n vuoden kokemuksella kun ei nyt vain tämän päivän ammattiliikenteessä pitkälle pötkitä ilman isoja havereita.
Eikä sitä ammattipätevyyttä voi ostaa, vaan se on hankittava koulutuksen kautta. Se on sitten eri asia, jos on päästänyt ammattipätevyyden jatkokoulutukset vanhenemaan. Siitä nyt vain voi syyttää itseään.
Tuolla amm.pät-koulutuksissa näitä isoäänisiä "mie oon ajanu niin paljon, että mie kyllä nämä hommat ossaan"-tyyppejä joskus näkee ja esim vapaarajataulukkoa ei edes osata tulkita.Päivän edetessä osaavat onneksi olla yleensä hiljaa.Ymmärtämättöminä.

Käyttäjän lassinpalsta kuva
Lauri Turpeinen

Se oli esimerkki, minä en tarvitse mitään erivapauksia, kyllä se ostetaan, sen verran on asiasta kokemusta että kirjautua pitää kurssille mutta ei mitään muuta.
Aikoinaan minulle muuten soitettiin saako minut nimetä kurssille että saadaan yhteiskunnan tuet, no mikäs siinä, en tosin tullut kysyneeksi mikä se kurssi oli, tähän tyyliin ne toimii.
Turha sinun on pilkata meitä vanhempia jotka on ajanut erilaisia vehkeitä, toiset osaa enemmän ja toiset vähemmän.
En muuten ole koskaan ajanut ammatikseni, omia ajoja kyllä silloin kun tarvitaan ja ne täydelliset kuljettajat taitaa olla siellä kirjoitus ja valvonta puolella.......

Käyttäjän IlkkaNielsen kuva
Ilkka Nielsen

Ammattipätevyyskoulutusta tarjoavat yritykset eivät kyllä pääse ajokortti- eikä ammattipätevyysrekistereihin sisälle, joten kummalta tuntuu tuo väitteesi niiden toiminnasta aloitteellisena kurssikutsujana.
Omia ajoja, joissa kuljetetaan omia tavaroita eivät ammattipätevyyssäädökset koske. Niitähän voit kuljettaa ilman ammattipätevyyttä, joten missä se ongelma nyt oikein on?

Käyttäjän lassinpalsta kuva
Lauri Turpeinen

Kouluttaja sanoo, ei norttiaskiakaan ilman ammattipätevyyttä?
Turha tätä on jauhaa sinun kanssa, joko et ymmärrä, et halua ymmärtää tai ymmärrät väärin mitä kirjoitin

Käyttäjän IlkkaNielsen kuva
Ilkka Nielsen

Kyllä minä ymmärrän. Pakkokin ymmärtää. Teen näitäkin työkseni.

Toimituksen poiminnat