lassinpalsta

Verottomat

Verottomat.

 

Seinäjoen katukivet tulee Aasiasta, Joensuu haluaa ostaa katukivet kotimaasta mutta kas kummaa ne rahdataan ensin Kiinaan, pilkotaan siellä ja rahdataan takaisin Joensuuhun Suomeen.

Joensuu saa näin kotimaisia katukiviä torille.

Tämä voi vain tarkoittaa sitä että valtameri rahti on käytännöllisesti katsoen ilmaista, verottomalla polttoaineella tietysti.

 

https://www.ksml.fi/teemat/autot/Rahtilaivan-päästöt-vastaavat-50-miljoonaa-autoa/484387

 

Hiki siinä tulee kun polttoaineveroja kerätätään pikku Fiatin bensaveroista ja vilu tulee siitä jos asumislämpötilaa pitää laskea vielä 18 asteesta että lentopolttoaineet on verottomia ja lentolippujen hinnat pysyy melkein ilmaisena niinkuin ne nyt ovat.

 

Vaikka rahdit ja ihmismassojen siirtämisen hinnat kymmenkertaistuisivat (x10) se tuskin riittäisi että ne tehtäisiin tarpeen mukaan, niin ääliömäiseksi tilanne on mennyt.

Jos ne tehtäisiin tarpeen mukaan voi vain kuvitella lisäksi miten paljon sillä olisi positiivisia vaikutuksia kunkin maan omaan talouteen.

Nythän tästä hyötyy vain monopolit ja veroparatiisit.

 

Tavaran kuljetukset kehitysmaista voidaan kyllä järjestää edullisesti muutenkin jos halua on.

 

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

3Suosittele

3 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (9 kommenttia)

Pekka Iiskonmaki

Jopa kunnat ja kaupungit ymmärtävät tolkuttoman verotuksen lieveilmiöt.

Käyttäjän lassinpalsta kuva
Lauri Turpeinen

Niin, kun 15 rahtilaivaa vastaa 760 miljoonaa autoa päästöissä, entäs ne kaikki jotka seilaa merillä.
Lentokoneita taivaalla niin että jonottaa pitää että sekaan mahtuu.
Eiköhän lämmitetä sauna ihan puhtaalla omalla tunnolla :)

Käyttäjän arialsio kuva
Ari Alsio

Toinen keino olisi pilkkoa kivet kotisuomessa, mutta eihän täällä enää kukaan kohta poimi marjojakaan.

Kivet Suomesta kuljetus veroparatiisin lipun alta, työ Kiinassa, ja asennus virolaisin voimin Joensuussa. Missä on maakunnan ylpeys torilla tepastellessaan?

Käyttäjän PerttiAaltonen kuva
Pertti Aaltonen

Puitu ja kuivattu ohranjyvä kuljetetaan rekoilla sieltä Loimaalta Pohjanmaalle mallastettavaksi. Pohjanmaalta ohra matkaa Iisalmeen pantavaksi olueksi.

Olut rahdataan rekoilla Iisalmesta Helsinkiin. Helsingissä rekka ajetaan laivaan ja oluet puretaan Tallinnan sataman myymälöihin. Oluen matka verottomana on päättynyt Tallinnan satamaan.

Sieltä Loimaalta ihmiset lähtevät aamuvarhaisella busseilla kohti Helsinkiä. Bussi ajetaan laivaan ja saavutaan Tallinnan satamaan. Ennen paluumatkaa laukut täytetään iisalmelaisella oluella.

Oluen matka Helsigistä kotiseudulle alkaa. Olut päätyy loppusijoituspaikkaansa sinne Loimaalle. Siellä olut sitten jatkaa kiertokulkuaan maan typpilannoitteena uudelle mallasohralle.

Näin matkailu on avartanut ohraa.

Pekka Iiskonmaki

#4
Sama on sen lähiruuan kanssa. Suomi on Suomi je Suomeksi jää.

Kaikessa mennään verotus edellä.

Käyttäjän jormamoll kuva
Jorma Moll

#4

Kiitos kommentista.
Oleellista, että kukaan ei kykene tekemään asiantilalle mitään.

Käyttäjän lassinpalsta kuva
Lauri Turpeinen

6 niin tai näin, paljon niistä laivoista kertyy joka tapauksessa
Esim. Silja Serenade 160 x 22 solmua eli
84 480 kg/vrk.

Käyttäjän opehuone kuva
Esa Mäkinen

Eli totuudella ja oikeilla luvuilla ei ole sinulle mitään merkitystä?

Toimituksen poiminnat